Wednesday, May 18, 2011

Kawan ke Lawan???

Topik kita pada hari ini btajuk 'kawan ke lawan???'
anda rase saye nak bercerita pasal ape yek agak yerk...
cuba pandang di sekeliling anda, 
okey...lihat...lihat...di mana rakan - rakan anda semua

Eh, terlupe pulak saye rase masih belum terlambat lagi untuk saye mengucapkan 
"SELAMAT HARI GURU"
kepada semua guru-guru diseluruh pelusuk dunia ini, terutama sekali
buat guru-guru yang telah besusah payah mengajar saya sehingga ke hari ini.
tak lupe jugak buat ibubapa saya, anda berdua adalah guru tbaik^^.

Topik ni saya terfikir bila adik saya cerita pasal kawan - kawan die kat sekolah semalam...
Mmmm...pelik - pelik budak - budak zaman sekarang ni, pelbagai ragam,
sampai saya dengar pun rasa cam eh, betul ke macam ni???

Dalam hidup ini saya akui memang pelbagai jenis manusia yang hidup
ada yang baik dan ada yang sebaliknya,
Saya sendiri pun penah alami semua tu, tipu lah kalau kamu kata semua 
manusia itu sama kan..kan..kan..

Dalam pengalaman saya sendiri, saya memang terus terang akui,
 that we cannot judge a book by it cover...right???
rakan - rakan sewaktu senang memang senang untuk di cari
tapi rakan - rakan sewaktu kita susah?????

korang penah dengar tak orang pernah kata kalau kita nak tahu
kelemahan kita tanyalah musuh kita....
saya setuju dengan pendapat tu...anda???
kawan....teman...sahabat....
memang tidak di nafikan sesuatu yang penting dalam kehidupan kita sebagai seorang insan
tapi macam mana kalau kawan tu sendiri;
tikam kita dari belakang???
yang jatuhkan kita???

atas nilai apa sesebuah persahabatan itu di jalin???
atas nilai pengaruh, kesian, nak bermusuh???
ataupun nilai 

'KEPERCAYAAN'

Bagi saya senang sahaja untuk kita ketahui siapa sahabat kita sebenarnya,
seorang sahabat adalah pendengar yang setia,
seorang sahabat adalah orang yang akan berada bersama kamu di saat kamu memerlukan mereka,
seorang sahabat adalah seorang yang bersedia menerima teguran,
seorang sahabat adalah seorang yang amanah,
seorang sahabat tidak akan memburuk - buruk kan saudaranya,
seorang sahabat adalah orang yang tiada galang gantinya dengan yang lain...

sekarang cuba lihat sekali lagi di sekeliling anda....
dah jumpa tak sahabat anda????

lagu ini khas buat sahabat - sahabat sejati di seluruh dunia ini....huhhuhuhuhu, enjoy \('^')/



p/s: emak saya selalu pesan tak salah kalau kita mengalah, bukan rugi pun kan???







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...