Tuesday, October 11, 2011

Call Me 'AMIRAH' ~~

Dulu saya marah sangat kat mak ayah saya, kenapa letak nama saya AMIRAH,
tak ada NOOR ke NUR ke apa2 la yang tak bermula dengan huruf A kan,,,,,

Mestilah mana tak tension ye kalau exam ke ujian lisan ke, mesti nama saya kena panggil dulu,

lepas tu tak puas hati dengan cikgu tu apasal asyik panggil nama dari atas je,
panggil bawah ke dari tengah ke pulak =.=

Lepas tu dah la tak hafal abis lagi ( waktu hafazan sekolah agama ), lepas tu kawan2 lain gembira, gembira ajer, yang paling best tu siapa yang nama Z tu....huh..huh...

Lepas tu saya tanya lah dekat ayah saya, kenapa letak nama saya macam tu,

"Ayah, letak nama tak ada noor ke nur semua tu, sebab kalau letak nama 2 perkataan ke panjang2 ke, mesti orang akan panggil pendek ajer, at least kalau nama satu perkataan senang sebut, senang ingat" ~ macam tulah ayah saya kata.

Tapi siapa kata kalau nama mula huruf A tu tak ada kelebihan?????

1) kalau lecturer ke cikgu nak soal kalau dia pilih random tengok dekat name list, orang yang mana dekat atas jarang kena pilih....

2) kalau ujian hafazan, saya selalu kena hafal ayat yang ajer, maklum lah orang pertama, start dari ayat 1 la....hahahahahahaha....

dan bermacam-macam lagi lah, tu rahsia saya lah kan...heheheehehehe~~

So, Call Me Amirah~~

~Janee~


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...